klaraslivochmode

Ett hälsosamt liv

Kategori: Allmänt

 
 
 
God morgon på er! :)
Jag tog en sovmorgon och jag sov till klockan nio och nu har jag ätit en god frukost och slängt in en tvätt i maskinen. Jag ska snart byta om till träningskläder och cykla till gymmet!
Jag tänkte jag skulle dela med mig av hur jag ser på denna stora trend som är just nu.
 
Jag tror inte att någon har missat att det är väldigt populärt att träna just nu, vilket är jätte bra att ett hälsosamt liv är det folk strävar efter. MEN jag tycker att det har gått till en överdrift när det gäller att bygga muskler.. Jag personligen tycker att det inte ser klokt ut när både killar och tjejer pumpar sina muskler som det vore ballonger.
Jag tränar styrketräning och jag har absolut inget emot det för vi behöver en stark kropp men låt det inte gå för långt bara. Alla har sin smak och man får tycka precis vad man vill och såhär känner jag.
 
Jag tränar för att må bra.
Jag tränar styrketräning för min kropp måste vara stark för att orka med mitt jobb då det ofta är tunga lyft.
Jag äter hälsosamt för min kropp mår som bäst då.
Jag vågar att unna mig goda och onyttiga saker nån gång i veckan.
Jag vill må bra och därför väljer jag ett hälsosamt liv.
 
Välj er väg och gör det som får er att må bra :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: